Предмет
Наставници на часовима предавања
др Бланка Богуновић, професор у пензији
Услов
Нема посебних услова.
Исход
1. Познавање основних појмова, принципа и области изучавања психологије музике. 2. Разумевање и примена психолошких знања у склопу сопствених научних/уметничких/примењених интересовања. 3. Развој критичког и стваралачког мишљења и развој способности евалуације у области музичко-психолошких тема.
Циљ
Упознавање са главним теоријским концептима и истраживачким налазима у области психологије музике и блиских дисциплина, интердисциплинарна истраживања.
Садржај теоријске наставе
Упознавање са основним научним знањима у области најразвијенијих субдисциплина и приступа у психологији музике: индивидуалне разлике, когнитивна, развојна и социјална и примењена психологија музике (образовање, здравље музичара, музикотерапија). Проучавање сазнања у домену основних музичких активности (слушања, извођења и компоновања и импровизовања музике) и њихових психолошких корелата (способности, мотивација, емоција, личности, понашање, комуникација).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Семинари
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Усмени испит
10
Литература
Радош, К.; Психологија музике.; 2010; Завод за уџбенике.
Hallam, S., Cross, I. & Thaut, M. ; The Oxford handbook of music psychology. ; 2016; Oxford University Press.
Juslin, P. & Sloboda, J. ; Music and Emotion. Theory, Research, Application. ; 2010; Oxford University Press.
Левитин, Д. Џ.; Музика и мозак. Зашто волимо музику.; 2011; Психополис и Статут.
Kemp, E. ; The Musical temperament. Psychology and personality of musicians. ; 1996; Oxford University Press.
Sloboda J. ; Exploring the musical mind - cognition, emotion, ability, function. ; 2005; Oxford University Press.
Hodges, D.A. & Sebald, D.C. ; Music in the human experience. An introduction to music psychology. ; 2011; Routledge.
North, A. C. & Hargreaves, D. J. ; The social and applied psychology of music. ; 2008; Oxford University Press.
Ashley, R., & Timmers, R. ; The Routledge companion to music cognition. ; 2017; Routledge.
McPherson, G. ; Musical prodigies. Interpretations from psychology, education, musicology, and ethnomusicology. ; 2016; Oxford University Press.
Hargreaves, D. ; The developmental psychology of music. ; 2001; Cambridge University Press.
McPherson, G. E. ; The child as musician: A handbook of musical development.; 2006; Oxford University Press.
MacDonald, R., Hargreaves, D.J., & Miell, D. ; Handbook of musical identities. ; 2017; Oxford University Press.
Богуновић, Б.; Музички таленат и успешност.; 2010; Факултет музичке уметности и Институт за педагошка истраживања.
Popović Mlađenović, T., Bogunović, B. & Perković, I. ; Interdisciplinary approach to music: Listening, performing, composing. ; 2014; Faculty of Music.
Мејер, Л. Б.; Емоције и значење у музици.; 1986; Нолит.