Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Сандра Белић, редовни професор
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
мр Милош Заткалик, редовни професор
мр Љубиша Јовановић, редовни професор
др ум. Драгана Јовановић С., редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Ненад Радић, редовни професор
др ум. Светлана Савић, редовни професор
мр Дејан Синадиновић, редовни професор
др ум. Милена Станишић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Драган Латинчић, ванредни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Растко Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
др ум. Владимир Кораћ, доцент
Услов
Нема
Исход
Познавање процеса уметничко истраживачког рада од идеје, преко концепта и планирања фаза реализације, до стварања дела. Оспособљеност за вербалну и писану анализу и тумачење употребљених метода и процеса при настајању уметничког дела. Практична припрема студента за писани део завршног уметничког докторског пројекта.
Циљ
Циљ предмета је да полазницима разјасни појам уметничког истраживања кроз анализу употребљених истраживачких метода и постигнутих уметничких резултата, те да у оквиру савремених уметничких пракси (савремени могу да буду једино приступ и методи, а не нужно и сама уметност која се истражује) укаже на различите видове испољавања истраживачке димензије у стваралаштву и извођаштву. Интердисциплинарни прилаз - који се првенствено заснива на појавама у ликовној, драмској, филмској и примењеној уметности, дизајну и музичкој уметности - има за циљ шире образовање студената и допринос њиховом бољем разумевању откривачког аспекта уметности.
Садржај теоријске наставе
Предмет обухвата: Значење појма уметничког истраживања; Фазе уметничког рада: идеја, концепт, планирање процеса, стварање дела; Аспекте уметничког истраживања: •социјално-политички и историјски• психолошки (перцепција, рецепција, игра... ) •интеркултурални, интертекстуални. интердисциплинарни• формално-структурални• технолошки. Теме се паралелно сагледавају из углова различитих уметности, те их стога обрађују уметници различитих профила, професори са сва четири факултета Универзитета уметности. Испитни захтев Стручни рад минималне дужине 2500 речи. Студент слободно бира сопствено уметничко дело које ће критичко-аналитички посматрати (композитори композицију, извођачи интерпретацију), као и тему рада, поетичке аспекте дела, методе истраживања коришћене на путу до циља и професора којем предаје испитни рад. Једини је услов да је одабрани професор одржао предавање у том семестру.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
70
Литература
Веселиновић-Хофман, Мирјана; Пред музичким делом; 2007; Завод за издавање уџбеника
Драгићевић-Шешић, Милена; Уметност перформанса, у Зборник радова 4; 2002; ФДУ, Београд
Драгићевић-Шешић, Милена; Уметност и алтернатива; 1992; ФДУ Београд
Јовићевић, Александра; Позориште на прагу новог миленијума; 1997; ФДУ Београд
Група аутора; Ликовне свеске 1-9; 1993; Универзитет уметности
Мандић Тијана; Креативност као судбина, у Зборник радова; 1999; ФДУ Београд
Hannula, Mika ; The Responsability and Freedom of Interpretation, Innovations in Art and Design; 2005; Routledge, London
Група аутора; Универзитет уметности као експериментални простор за уметничке, педагошке и научне иновације; 2002; Универзитет уметности
Шуваковић, Мишко; Теорија уметника, у Дискурзивна анализа; 2006; Универзитет уметности
Шуваковић, Мишко; Епистемологија уметности; 2008; Орион арт, Београд
Шуваковић, Мишко; Уметност као истраживање; 2011; Орион арт, Београд
Parker, Andrew; Kosofsky Sedgwik, Eve ; Performativity and performance; 1995; English Institute, Routledge