Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Милена Станишић, редовни професор

др ум. Растко Поповић, ванредни професор

Исход

Студент разуме појам уметничког истраживања, у стању је да формулише јасно истраживачко питање, фокус или проблем, који води до релевантних исхода за сопствену уметничку праксу, као и за уметничко поље; упознат је са оним што су други урадили у овој области, разуме процес правилног коришћења извора; способан је да повеже истраживање са пољем истраживања, упознат је са истраживачким методама, и уме да користи вербални/текстуални и невербални уметнички материјал у циљу документовања и представљања тока и резултата уметничког истраживања

Циљ

Стицање неопходних теоријских и практичних знања потребних за разумевање процеса уметничког истраживања у музици.

Садржај теоријске наставе

Појам уметничког истраживања. Кључни концепти уметничког истраживања у музици. Коришћење теоретских знања у развоју јасног разумевања контекста и потенцијала сопствене уметничке праксе. Различити типови истраживања. Увод у следеће области истраживања: историјски/контекстуално заснована извођачка пракса, Инструментални дизајн и технике, акустика. Испитни захтев: Усмено одговарање на три испитна питања базирана на заступљеним наставним областима и јединицама. Захтев семинарског рада: Писање кратког стручног рада (документ са 2.000 до 2.500 речи) на тему из задатих области уз коришћење референтног апарата и минимум три библиографске јединице. Домаћи задаци: читање задате литературе на одређену тему, и припрема за радионицу или дебату.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Поповић-Млађеновић, Тијана; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности, Београд

Еко, Умберто, превела са италијанског Милана Пилетић; Границе тумачења; 2001; Паидеиа, Београд

Koestler, Arthur; The Act of Creation; 1990; Penguin Books, London

Impett, Jonathan (ed.); Artistic Research in Music: Discipline and Resistance; 2017; Orpheus Institute

Edited By Anna Reid, Neal Peres Da Costa, Jeanell Carrigan; Creative Research in Music, Informed Practice, Innovation and Transcendence; 2020; New York, Routledge

Sampsel, Laurie J. ; Music Research: A Handbook, Second Edition. ; 2013; New York: Oxford University Press

Booth, Wayne C., et al.; The Craft of Research, Fourth Edition; 2016; Chicago: The University of Chicago Press

Barone, T., & Eisner, E. W.; Arts based research; 2011; SAGE Publications, Inc

Godøy, R. I., & Leman, M. (Eds.). ; Musical gestures: Sound, movement, and meaning; 2010; New York, Routledge.

Еко, Умберто; с италијанског превела Мирјана Ђукић-Влаховић; Како се пише дипломски рад; 2000; Београд : Народна књига-Алфа