Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Милена Станишић, редовни професор
др ум. Растко Поповић, ванредни професор
Исход
Студент разуме појам уметничког истраживања, у стању је да формулише јасно истраживачко питање, фокус или проблем, који води до релевантних исхода за сопствену уметничку праксу, као и за уметничко поље; упознат је са оним што су други урадили у овој области, разуме процес правилног коришћења извора; способан је да повеже истраживање са пољем истраживања, упознат је са истраживачким методама, и уме да користи вербални/текстуални и невербални уметнички материјал у циљу документовања и представљања тока и резултата уметничког истраживања
Циљ
Стицање неопходних теоријских и практичних знања потребних за разумевање процеса уметничког истраживања у музици.
Садржај теоријске наставе
Појам уметничког истраживања. Кључни концепти уметничког истраживања у музици. Коришћење теоретских знања у развоју јасног разумевања контекста и потенцијала сопствене уметничке праксе. Различити типови истраживања. Увод у следеће области истраживања: историјски/контекстуално заснована извођачка пракса, Инструментални дизајн и технике, акустика. Испитни захтев: Усмено одговарање на три испитна питања базирана на заступљеним наставним областима и јединицама. Захтев семинарског рада: Писање кратког стручног рада (документ са 2.000 до 2.500 речи) на тему из задатих области уз коришћење референтног апарата и минимум три библиографске јединице. Домаћи задаци: читање задате литературе на одређену тему, и припрема за радионицу или дебату.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Поповић-Млађеновић, Тијана; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности, Београд
Еко, Умберто, превела са италијанског Милана Пилетић; Границе тумачења; 2001; Паидеиа, Београд
Koestler, Arthur; The Act of Creation; 1990; Penguin Books, London
Impett, Jonathan (ed.); Artistic Research in Music: Discipline and Resistance; 2017; Orpheus Institute
Edited By Anna Reid, Neal Peres Da Costa, Jeanell Carrigan; Creative Research in Music, Informed Practice, Innovation and Transcendence; 2020; New York, Routledge
Sampsel, Laurie J. ; Music Research: A Handbook, Second Edition. ; 2013; New York: Oxford University Press
Booth, Wayne C., et al.; The Craft of Research, Fourth Edition; 2016; Chicago: The University of Chicago Press
Barone, T., & Eisner, E. W.; Arts based research; 2011; SAGE Publications, Inc
Godøy, R. I., & Leman, M. (Eds.). ; Musical gestures: Sound, movement, and meaning; 2010; New York, Routledge.
Еко, Умберто; с италијанског превела Мирјана Ђукић-Влаховић; Како се пише дипломски рад; 2000; Београд : Народна књига-Алфа