Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Драгана Јовановић С., редовни професор

др ум. Милена Станишић, редовни професор

мр Стана Крстајић, ванредни професор

др ум. Иван Илић, доцент

Исход

Студент разуме појам уметничког истраживања, у стању је да формулише јасно истраживачко питање, фокус или проблем, који води до релевантних исхода за сопствену уметничку праксу, као и за уметничко поље; упознат је са оним што су други урадили у овој области, разуме процес правилног коришћења извора; способан је да повеже истраживање са пољем истраживања, упознат је са истраживачким методама, и уме да користи вербални/текстуални и невербални уметнички материјал у циљу документовања и представљања тока и резултата уметничког истраживања.

Циљ

Стицање неопходних теоријских и практичних знања потребних за разумевање процеса уметничког истраживања у музици.

Садржај теоријске наставе

Неки од најрелевантнијих истраживачких алата, техника и методологија. Начини развоја кохерентног рефлексивног приступа проширењу сопствене уметничке праксе. Прецизирање потенцијална истраживачка питања и правце развоја у сопственој пракси. Увод у следеће области истраживања: Музика у јавном простору, Импровизација/композиција/експериментална пракса, друштвени ангажман. Испитни захтев: Усмено одговарање на три испитна питања базирана на заступљеним наставним областима и јединицама. Захтев семинарског рада: Писање кратког стручног рада (документ са 2.000 до 2.500 речи) на тему из задатих области уз коришћење референтног апарата и минимум три библиографске јединице. Домаћи задаци: читање задате литературе на одређену тему, и припрема за радионицу или дебату.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

30

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Поповић-Млађеновић, Тијана; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности, Београд

Еко, Умберто, превела са италијанског Милана Пилетић; Границе тумачења; 2001; Паидеиа, Београд

Еко, Умберто; с италијанског превела Мирјана Ђукић-Влаховић; Како се пише дипломски рад; 2000; Београд : Народна књига-Алфа

Koestler, Arthur; The Act of Creation; 1990; Penguin Books, London

Impett, Jonathan (ed.); Artistic Research in Music: Discipline and Resistance; 2017; Orpheus Institute

Edited ByAnna Reid, Neal Peres Da Costa, Jeanell Carrigan; Creative Research in Music, Informed Practice, Innovation and Transcendence; 2020; New York, Routledge

Sampsel, Laurie J. ; Music Research: A Handbook, Second Edition; 2013; New York: Oxford University Press

Booth, Wayne C., et al.; The Craft of Research, Fourth Edition; 2016; Chicago: The University of Chicago Press

Barone, T., & Eisner, E. W. ; Arts based research; 2011; SAGE Publications, Inc

Godøy, R. I., & Leman, M. (Eds.); Musical gestures: Sound, movement, and meaning; 2010; New York, Routledge