Предмет
Исход
Свеобухватна припремљеност студената за рад на докторском уметничком пројекту. Способност примене стечених професионалних практичних и теоријских знања на највишем професионалном нивоу. Способност јасног, прегледног и структурисаног изражавања и уобличавања идеја и мисли. Креативна примена стечених професионалних искустава и развој критичког мишљења. Умеће обликовања убедљивог уметничког израза у корелацији са високим нивоом теоретизације и сублимисање иновативних увида и решења у домену музичког извођаштва.
Циљ
Формирање теме докторског уметничког пројекта на основу детаљне анализе разлноврсних аспеката сагледавања дефинисане проблематике у домену музичке извођачке праксе. Избор адекватног програма јавног уметничког извођења ради остваривања потпуне корелације са избором теме докторског уметничког пројекта у циљу свестраног осветљавања одређене музичке интерпретативне проблематике. Јасно дефинисање хипотеза уметничког истраживања, уз одговарајуће планирање методолошког процеса. Осмишљавање докторског уметничког пројекта усмереног ка доприносу обогаћивања уметничке мисли у одређеној области и подстицајног утицаја на развитак извођачке праксе. Уводни део докторског уметничког пројекта прати обавезно теоријско образложење.
Садржај теоријске наставе
Израда образложења докторског уметничког пројекта и свеобухватна припрема за реализацију уметничког истраживања. Формирање експликације идеје уметничког пројекта и израда плана његове реализације. Дефинисање предмета и циља рада, са сврхом иновативног доприноса развоју теоријске мисли у области музичког извођаштва. Одређивање поетичких претпоставки и очекиваних резултата на основу креативног увида у разноврсне аспекте предочене проблематике. Детаљна анализа методолошких поступака и адекватан избор средстава уметничког истраживања. Уобличавање теме докторског уметничког пројекта и формирање програма јавног уметничког извођења као нераскидиво повезаних целина усмерених ка истраживању истоветног спектра интригирајућих питања музичког извођаштва.
Предиспитне обавезе
Опис
Нема предиспитних обавеза
Испитне обавезе
Опис
Нема испитних обавеза
Литература
Шуваковић, Мишко; Дискурзивна анализа; 2010; Орион арт и Катедра за музикологију Факултета музичке уметности, Београд
Поповић-Млађеновић, Тијана; Музичко писмо; 2015; Факултет музичке уметности, Београд
Koestler, Arthur; The Act of Creation; 1990; Penguin Books, London
Jonathan Impett (ed.); Artistic Research in Music: Discipline and Resistance; 2017; Orpheus Institute
/; Creative Research in Music, Informed Practice, Innovation and Transcendence, Edited ByAnna Reid, Neal Peres Da Costa, Jeanell Carrigan; 2020; New York, Routledge
Sampsel, Laurie J.; Music Research: A Handbook, Second Edition; 2013; New York: Oxford University Press
Benson. B.E.; The Improvisation of Musical Dialogue: A Phenomenology Music; 2003; Cambridge University Press
Borgdorff, H.; The Production of Knowledge in Artistic Research. In Biggs, M. & Karlsson, H. (Eds.), The Routledge Companion to Research in the Arts (pp. 44-63); 2011; London: Routledge
Умберто Еко, с италијанског превела Мирјана Ђукић-Влаховић; Како се пише дипломски рад; 2000; Београд : Народна књига-Алфа
Соња Маринковић; Методологија научно-истраживачког рада у музикологији; 2008; Београд : Факултет музичке уметности ; Нови Сад : Матица српска