Предмет
Исход
Овладавање свим сегментима професионалних захтева неопходних за успешну и свеобухватну реализацију једног музичког дела. Владање иструментом/гласом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака. Одбраном завршног рада, студенти потврђују да су остварили основне циљеве дипломског студијског програма Извођачке уметности и стекли способност за самостално бављење уметничком делатношћу,
Циљ
Развој свих компонената музичке личности студента кроз процес самосталног стицања знања и умећа неопходних за слојевито разумевање и реализацију музичког дела, достизање високог професионалног нивоа и изграђеност индивидуалности музичког уметника кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај теоријске наставе
Програмски захтеви Завршног рада - модул Соло певање: Студент бира једну од опција, којом се фокусира на оперски, или концертни програм, исту опцију коју је већ бирао у предмету солопевање 7. Програм: 1. 2 оперске арије - 2 соло песме 19. Века, 2 соло песме 20. века - 2 соло песме домаћих аутора или 2. 1 ораторијум - 1 концертну арију - 2 соло песме 19. века - 2 соло песме 20. века - 2 соло песме домаћих аутора; модул Клавир: С обзиром на целовитост и свеобухватност садржаја главног предмета на модулу Клавир, студент у договору са предметним професором сам креира испитни програм завршног рада у минималном трајању од 30 минута, водећи рачуна да испуни свеукупне програмске захтаве који су наведени у силабусима за предмет клавир; модул Виолина: једна концертна етида, први став Моцартовог концерта и концерт за виолину написан од Бетовена до данас; модул Виола: каприс или етида виртуозног карактера, први став са каденцом концерта насталог у периоду класицизма, и цео концерт написан од периода романтизма до данас; модул Виолончело: једна етида (Пиати бр. 3, 8, 9, 12, Серве бр. 2, Букиник итд.), један став преткласичног/класичног концерта или преткласичне сонате, и концерта (од Хајдна Д дур); модул Контрабас: концерт написан од периода романтизма до данас и виртуозни комад (Ботесини); модули Флаута, Кларинет, Обоа, Фагот, Хорна, Труба, Тромбон, Туба, Саксофон: концерт или соната, виртуозно дело и етида. Једно дело се свира напамет по избору, програм се свира интегрално; модул Гитара: Солистички реситал значајних дела гитарске литературе у трајању од 35 минута; модул Харфа: получасовни солистички реситал који укључује концертну етиду по избору, сонату, и композицију виртуозног карактера. Програм се изводи напамет; модул хармоника: Реситал музике оригиналних дела акордеонистичке литературе по слободном трајању не краћем од 15 минута. модул оргуље: Реситал музике дела велике форме, европских националних школа, аутора 19. и 20. века, у трајању не краћем од 30 минута; модул чембало: Завршни рад укључује јавно извођење музичког програма који се састоји од:. музичког дела периода 16. до 21. века*, капиталног полифоног дела немачког аутора 17. или 18. века*, музичког циклуса француског аутора 17. или 18. века, две виртуозне композиције Д. Скарлатија или А. Солера. *музичко дело 16. до 21. века и капитално полифоно дело немачког аутора 17. или 18. века могу бити замењена барокним концертом за чембало и оркестар, који се може реализовати уз пратњу камерног оркестра, камерног ансамбла или клавирског уметничког сарадника. Напомена: Концерт за чембало и оркестар, може се у оквиру испитних захтева на 4. години основних академских студија извести у само једном модулу; модул удараљке: програм у форми реситала који обухвата композиције за мембранофоне, мелодијске и ритмичке удараљке у укупном трајању од 45 минута. Композиције за мелодијске инструменте се изводе напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Израда завршног рада
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Одбрана завршног рада
50
Литература
Mozart, Wolfgang Amadeus; Сонате за клавир ИИ свеска; 1980; Wiener Edition
Beethoven, Ludwig van; Сонате за клавир ИИ свеска; 1952; Munchen, G. Henle Verlag
Schubert, Franz; Samtliche klavierwerke; 1989; Breitkopf
Chopin, Fryderyk; Сабрана дела за клавир ИИИ свеска; 1949; Warszava, PWM
Прокофјев, Сергеј; Сабрана дела за клавир 1. свеска; 1967; Москва, Музика
Разни аутори; Антологија српске клавирске музике 3. свеска; 1999; Београд:УКС
Paganini, Niccolo; Capricen Op. 1; 1930; Leipzig, Peters
Wieniawski, Henryk; Etudes - Caprices Op. 18; 1950; Budapest, Editio Musica
Bruch, Max; Violinkonzert Op. 26 g moll; 1949; Frankfurt, Peters
Dvorak, Antonin; Violinkonzert Op. 53; 1973; Lepzig, Breitkopf&Härtel
Saint Saens, Camille; Concerto pour violon Op. 60; 1963; Paris, Durand
Mozart, Wolfgang Amadeus; Violinkonzert KV 216; 1968; Wien, Universal
J. S. Bach; The Solo Lute Works, Neil A. Kjos; 1989; Music Company, CA
J. S. Bach; 3 Sonatas; 1998; SCHOTT, GA 535
F. Sor; Complete Works For Guitar; 1980; Tecla Editions (B. Jeffery)
M. Giuliani; Complete Works For Guitar; 1982; Tecla Editions (B. Jeffery)
Giulio Regondi; The Complete Works For Guitar; 1991; ed. Chanterelle S. A., ECH 415
A. Barrios; Complete Works for Guitar; 1972; Belwin-Mills Publishing Corp.
M. M. Ponce; Sonata Romantica; 1929; SCHOTT Mainz
D. Bogdanović; SONATA; 1979; Ed. Berben Ancona
J. Rodrigo; Invocation et danse; 1973; ed. TECHNISONOR, Paris
Bach, Johann Sebastian – Grandjany, Marcel; 12 Etudes for Harp; 1970; Carl Fischer, New York
Hindemith, Paul; Sonate für Harfe ; 1940; Schott, Mainz
Разни аутори; Комади за харфу београдских композитора; 1987; Факултет музичке уметности, Београд
Faure, Gabriel; Impromptu pour la harpe; 1904; Durand, Paris
Salzedo, Carlos; Variations on a Theme in the Ancient Style; 1989; Lyon & Healy editions, Chicago
Bach, Johann Sebastian; Klavierübung. III; 1986; Budapest : Musica
Bach, Johann Sebastian; Concerti = Concertos; 1989; Budapest : Musica
-; ORGAN music for manuals only; 2001; New York : Dover
Lips, F.; ANTOLOGIJA literatury dlja bajana = Antology of Compositions for Button Accordion. čast VIII; 1991; Moskva : Muzyka
Olivier Messiaen; La Nativite Du Seigneur neuf Meditations pour Orgue; 1936; Alphonse Leduc, Paris
Widor, Charles-Marie; Complete Organ Symphonies (1-5); 1991; Dover Publications Inc. New York
Froberger, Johann Jakob; Keyboard and Organ Works from Copied Sources: Toccatas; 2011; Barenreiter, Kassel
Bach, Johann Sebastian; Toccaten BWV 910-916; 1990; G. Henle Verlag, Munchen
Francaix, Jean; Concerto pour clavecin et ensemble instrumental; 1971; Schott Music, Mainz
Rameau, Jean-Philippe; Pieces de Clavecin, Edition integrale I-III; 2004; Barenreiter, Kassel
Soler, Antonio; Ausgewahlte Klaviersonaten; 2009; G. Henle Verlag, Munchen
Scarlatti, Domenico; Sonates, volumes 1-11; 1984; Heugel & Cie
Bach, Johann Sebastian; Studie; 1983; Leipzig, Breitkopf
Mozart, Wolfgang Amadeus; Konzert D-dur, KV314; 1963; New York,International Music Company
Hindemith, Paul; Flute Sonate; 1937; Schott Music International
Martin, Frank; Ballade; 1944; New York, Universal Edition
Piatti, Alfredo; Zwolf Capricen opus 25; 1950; Leipzig, Peters
Sammartini, Giovanni Batistta; Sonata for cello and piano, edited by Janos Starker; 1968; G. Schrimer, Inc.
Francoeur, Francois; Sonata fur Violoncello und Klavier; 1933; Schott music
Haydn, Joseph; Concerto for Violoncello and Orchestra D Hob. VIIb: 2 (Cello / Piano); 1924; G. Henle Verlag
Saint –Saens, Camille; Concerto for Violoncello and Orchestra A Minor Op. 33, No. 1 (Cello / Piano); 1963; G. Henle Verlag
Davidoff, Carl; Concerto I op. 5 violoncello e piano; 1967; Universal-Edition
Bottesini, Giovanni; Allegretto capriccio fis-moll; 1972; Doblinger Music
Bottesini, Giovanni; Tarantella in a minor; 1972; International Music Company
Bottesini, Giovanni; Concerto No. 2 in B minor; 1966; International Music Company
Bottesini, Giovanni; Concerto Nr. 3 A-Dur (Concerto di bravura); 1965; Doblinger Music Publishers
Koussewitzky, Serge; Kalmus Edition; 1976; Concerto, Op. 3
Cirone, Anthony J.; "Portraits in rhythm" 50 studies for snare drum; 2000; Bel Win Mills Publishing Corp. USA
Zambito,Pete; "Mainland Express" for timpani; 2003; C. Alan publication, USA
Ichiyanag,Toshi; "Source" marimba solo; 1995; Onagaku No. Tomo Edition, Japan
Xenakis,Iannis; "Rebonds B" set - up solo; 1987; I. Xenakis Music
Alphonse, Maxime Paris; Etudes tres difficiles Vol. 5; 1951; Alphonse Leduc
Mozart, Wolfgang Amadeus; Концерт за хорну бр. 4 Ес дур; 1960; Breitkopf
Francais, Jean; Divertimento; 1976; Paris, Durand
Beethoven, L.van; Соната за хорну оп17; 1960; Leipzig ,C.F.Peters
Arban, Joseph B.; Methode complete (str. 203-261); 1936; Carl Fisher
Vivaldi, Antonio; Sonata for Trombone and Piano No3; 1957; International Music Company
Ropartz, J. G.; Piecen Mibemol Mineur; 1963; Alphonse Leduc
Milhaud, Daruis; Concertino d hiver; 1955; Associated Music Publishers
Ђ. Верди:; Аида, Атила, Бал под маскама, Дон Карлос, Ернани, Фалстаф, Моћ судбине, Ломбарди, Луиза Милер,; акбет, Набуко, Отело, Риголето, Симон Боканегра, Травиата, Трубадур, Сицилијанске вечери; 2007; Рикорди
Ф. Шуберт; Соло песме -1, 2 вол.; 1980; Ретерс
Разни аутори; Антологија српске соло песме; 1980; УКС, Београд
Walton, William; Concerto in a; 1958; 1929 OUP
Stamitz, Karl; Konzert Nr. 3, in A; 1975; Bärenreiter
Hoffmeister, Franz Anton; 12 Viola-Etuden. (F. Schmidtner; Hermann); 1996; Sikorski, Hamburg
Rose, Carlo; 32 Etudes for Clarinet; 1985; Carl Fischer
Poulenc, Francis; Sonate; 1963; Millan Sachania
Mozart, Wolfgang Amadeus; Konzert fuer Klarinette; 1953; Milano Edition Ricordi
Boudeau, F.; Etudes; 1961; Billaudot
Telemann, Georg Philip; Соната ф мол за фагот и клавир; 1969; Budapest, Editio musica
Crussel, Bernhard; Concertino; 1961; Boosey & Hawks
Tomasi, Henry; Variations Gregoriennes; 1964; Paris, Alphonse Leduc
Koetsier, Jan; Соната за трубу; 1990; Amsterdam, Donemus
V. Reynolds; 48 etudes; 1972; G. Schrimer, Inc.
G. F. Handel; Sonata in C dur, arr. W. Hilgers; 1966; Editions Marc Reift
E. Gregson; Tuba Concerto; Novello Music