Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Милена Станишић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Катарина Ракић, истраживач-приправник
Услов
нема
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Употреба различитих инструмената у различитим оркестарским делима. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Практична настава Стицање праксе у вештом читању и свирању нотног текста, као и директна примена научених техника на специфична места у оркестарској литератури. Практична прорада оркестарске литературе са посебним освртом на технику и начин извођења. Због малог броја студената на години (планирано до 2), а због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку компуникацију, у оквиру истог предмета обједињени су сви студенти харфе који ће током школовања обрадити све предвиђене методске јединице. Захтев на колоквијуму: три задата штима, по један из симфонијског, оперског и балетског репертоара. Практичан задатак - разрешавање педализације и енхармонских замена. Захтев на испиту: три задата штима, по један из симфонијског, оперског и балетског репертоара. Практичан задатак: читање с листа - непознат оркестарски штим.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
25
Присуство настави и припремљеност за наставу
15
Јавни наступи
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Ри́мский-Ко́рсаков, Никола́й Андре́евич; Шехерезада, оп. 35; 1931; Музгиз, Москва
Ravel, Maurice; Concerto pour Piano et Orchestre; 1932; Durand, Paris
César Franck; Symphonie pour Orchestre en Ré mineur; 1890; J. Hamelle, Paris
Donizetti, Gaetano; Lucia di Lamermour; 1992; Dover Publications, New York
Minkus, Ludwig; La Bayadere; 1982; Music, Moscow
Tchaikovsky, Peter Ilich; The Swan Lake ballet; 1951; Broude Brothers, New York
Tchaikovsky, Peter Ilich; The Sleeping Beauty; 1988; Edwin F Kalmus & Co Inc., Bova Raton, Florida
Tchaikovsky, Peter Ilich; The Nutcracher Ballet; 1951; Broude Brothers, New York
Glazounov, Alexandre; Raymonda; 1899; M.P. Belaieff, Leipzig
Britten, Benjamin; Young Persons Guide to the Orchestra; 1946; Boosey & Hawkes, London
Bartók, Béla; Concerto for Orchestra; 1945; Boosey & Hawkes, New York
Ravel, Maurice; Alborada del Graciozo; 1924; Durand, Paris
Debussy, Claude; La Mer; 1983; Dover Publications, Mineola
Berg, Alban; Violin concerto; 1936; Universal Editions, Vienna
Verdi, Giuseppe; Un ballo in maschera; 1914; G. Ricordi, Milan
Puccini, Giacomo; Madama Butterfly; 1907; G. Ricordi, Milan
Чайко́вский, Пётр Ильи́ч; Ромео и Џульетта; 1950; Музгиз, Москва
Mascagni, Pietro; Cavaleria Rusticana; 1950; Broude Brothers, New York
Verdi, Giuseppe; Аида; 1913; G. Ricordi, Milan
Verdi, Giuseppe; La Forza del Destino; 1904; G. Ricordi, Milan