Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Милена Станишић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Катарина Ракић, истраживач-приправник

Услов

нема

Исход

Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Употреба различитих инструмената у различитим оркестарским делима. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Практична настава Стицање праксе у вештом читању и свирању нотног текста, као и директна примена научених техника на специфична места у оркестарској литератури. Практична прорада оркестарске литературе са посебним освртом на технику и начин извођења. Због малог броја студената на години (планирано до 2), а због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку компуникацију, у оквиру истог предмета обједињени су сви студенти харфе који ће током школовања обрадити све предвиђене методске јединице. Захтев на колоквијуму: три задата штима, по један из симфонијског, оперског и балетског репертоара. Практичан задатак - разрешавање педализације и енхармонских замена. Захтев на испиту: три задата штима, по један из симфонијског, оперског и балетског репертоара. Практичан задатак: читање с листа - непознат оркестарски штим.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

25

Присуство настави и припремљеност за наставу

15

Јавни наступи

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

40

Литература

Ри́мский-Ко́рсаков, Никола́й Андре́евич; Шехерезада, оп. 35; 1931; Музгиз, Москва

Ravel, Maurice; Concerto pour Piano et Orchestre; 1932; Durand, Paris

César Franck; Symphonie pour Orchestre en Ré mineur; 1890; J. Hamelle, Paris

Donizetti, Gaetano; Lucia di Lamermour; 1992; Dover Publications, New York

Minkus, Ludwig; La Bayadere; 1982; Music, Moscow

Tchaikovsky, Peter Ilich; The Swan Lake ballet; 1951; Broude Brothers, New York

Tchaikovsky, Peter Ilich; The Sleeping Beauty; 1988; Edwin F Kalmus & Co Inc., Bova Raton, Florida

Tchaikovsky, Peter Ilich; The Nutcracher Ballet; 1951; Broude Brothers, New York

Glazounov, Alexandre; Raymonda; 1899; M.P. Belaieff, Leipzig

Britten, Benjamin; Young Persons Guide to the Orchestra; 1946; Boosey & Hawkes, London

Bartók, Béla; Concerto for Orchestra; 1945; Boosey & Hawkes, New York

Ravel, Maurice; Alborada del Graciozo; 1924; Durand, Paris

Debussy, Claude; La Mer; 1983; Dover Publications, Mineola

Berg, Alban; Violin concerto; 1936; Universal Editions, Vienna

Verdi, Giuseppe; Un ballo in maschera; 1914; G. Ricordi, Milan

Puccini, Giacomo; Madama Butterfly; 1907; G. Ricordi, Milan

Чайко́вский, Пётр Ильи́ч; Ромео и Џульетта; 1950; Музгиз, Москва

Mascagni, Pietro; Cavaleria Rusticana; 1950; Broude Brothers, New York

Verdi, Giuseppe; Аида; 1913; G. Ricordi, Milan

Verdi, Giuseppe; La Forza del Destino; 1904; G. Ricordi, Milan