Факултет Музичке уметности
Предмет

Наставници на часовима предавања

Наташа Богојевић, гостујући професор

Исход

Кроз процес анализе композиционих поступака, у који могу бити укључена и социолошка и културолошка питања, студенти који са успехом комплетирају курс Музичка апрецијација ће побољшати не само способност слушања музике, него ће квалитативно обогатити своје знање о музичким делима кроз историјске промене. Свесност о томе како се елементи музике интегришу да би формулисали музичко дело доводи до критичког слушања и истинитог разумевања музичке уметности. Како би студенти уважили истинито и једнако поштовање према свим музичким жанровима, курс ће презентовати разноликост широког спектра музичких стилова уз анализу форме и композиционе технике, а у својству тумачења музичких дела, популаризације и вредновања уметничке музике.

Циљ

Курс је дизајниран са циљем да се студентима прошири и повећа интерес, сазнање и значај о музичкој уметности од средњег века до данас. Курс обухвата студије музичких елемената, музички речник, сажет историјски развој музике од давнина, до савременог тренутка у коме живимо, a кроз разноврсне музичке традиције, стилове и епохе. Студенти уче да анализирају и интерпретирају креативна дела музичке уметности како би разумели специфичне композиционе поступке, базичну анализу форме и хармоније, са циљем да би дошли до нивоа на коме ће искуствено прихватити нову музику са отвореним духом, увидом и уважавањем.

Садржај теоријске наставе

Курс обухвата предавања и дебате о следећим темама: 1) Увод и дефиниције Музике. 2) Елементи звука. 3) Перспективе извођења музичког дела. 4) Извођачки медијуми: гласови и инструменти (музика запада). 5) Традиције и анализа музике незападних култура; подсахарска Африка, класична музика Индије, Кото - Јапан, Српски фолклорни инструменти. 6) Мелодиозност и композициони поступак у српском средњевековном појању. 7) Средњи век и монофонија као композициони поступак у западној музици Грегоријанског корала. 8) Полифонија као нови принцип компоновања у уметности Арс Нова у Француској. 9) Слушање и анализа ренесансне духовне и световне музике. 10) Композициони приступ у ренесансним мадригалима и лаутским песмама. 11) Моторичност музике у Бароку, композиционе форме, кончерто гросо, фуга, кантата, свита. 12) Елементи опере. Оперска уметност у Бароку. 13) Слушање и препознавање композиционих поступака у делима Јохана Себастијана Баха. 14) Ораторијум и техника компоновања Георга Фридерика Хендла. 15) Музичке форме у енглеском бароку.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност, присуство на предавањима

40

Колоквијуми

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

40

Литература

Kamien, Roger. Music, An Appreciation. New York: McGraw Hill, 2021.