Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
др ум. Драшко Аџић, доцент
др Маја Боснић, доцент
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао основне информације и знања о савременој композиционој пракси на пољу позоришне и филмске музике и способан је да са успехом сарађује на реализацији позоришног или филмског пројекта.
Циљ
Стицање основних знања о значајним уметничким достигнућима на пољу примењене музике. Развијање способности које су потребне за професионално бављење композиторским радом на пољу позоришне и филмске музике.
Садржај теоријске наставе
Предмет се бави примењеном (позоришном и филмском) музиком као специфичним обликом музичке композиције, која је саставни део позоришног или филмског уметничког дела – пројекта. Предмет обухвата упознавање са радом на анализи, избору и компоновању краће музике за део позоришног комада и краћи инсерт из филма. Такође, у оквиру предмета обрађују се у основним цртама најважније фазе организације овог стваралачког чина и одговара се на најважнија питања везана за њега (разговор са редитељем, упознавање са текстом или сценариом, одређивање звучног потенцијала и звучног амбијента позоришног комада или филма, одређивање врсте музике коју би требало писати, одређивање присуства музике на одређеном месту, одређивање места на којем музика почиње и када завршава, избор извођача за музику која је написана, итд).
Садржај практичне наставе
Практична настава Израда музике за изабране делове позоришне представе и филма, компоновање кратких примера у различитим музичким стиловима и жанровима Испитни захтев Портфолио кратких задатих композиција рађених током године, компонована (или изабрана) и звучно реализована музика за изабране делове текста позоришног комада и изабране видео инсерте. Анализа употребе музике у филму по избору.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност на часу
20
Домаћи задаци
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
30
Усмени испит
30
Литература
Kaye D, J. Lebrecht, Sound and Music for the Theatre, 2nd edition, Focal Press, Boston, 2000
Brophy, Philip, The World of Sound in Film, Sidney, AFTRS Publishing, 1999
Bruce, Donald Graham, Bernard Herrmann: Film, Music and Narrative, Michigan, Ann Arbor, 1985
Eisler, H, T. Adorno, Composing for the Films, Athlone Press, London, 1994
Gorbman, Claudia, Unheard Melodies: Narrative Film Music, Indiana, 1987
Karlin, Fred & Rayburn Wright, On the Track: A Guide to Contemporary Film Scoring, Schirmer Books, New York, 1994
London, Kurt, Film music: A summary of the characteristic features of its history, aesthetics, technique; and possible developments, London, Arno Press, 1970
Manvell, Roger & John Huntley, The Technique of Film Music, Hastings House, London, 1975
Powrie, Phil and Robynn Stilwell, Changing Tunes: the Use of Pre-existing Music in Film, Aldershot, Ashgate Publishing, 2006
Prendergast, R. M., Film Music: A Neglected Art, New York, W. W. Norton, 1992