Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Марко Стојановић, доцент
др ум. Иван Узелац, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Марко Стојановић, доцент
др ум. Иван Узелац, доцент
ма Матија Анђелковић, асистент
ма Предраг Радисављевић, асистент
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао основна знања из области постродукције и спреман је за креирање продукциог мастера музичког дела. Савладао је техничке и естетске критеријуме вредновања квалитета снимка музичког дела и спреман је да сам примени креативне поступке у фази мастеринга.
Циљ
Савладавање принципа мастеринга и обучавање за креирање финалног - продукционог мастер снимка.
Садржај теоријске наставе
Сагледавање значаја постпродукционе фазе рада у продукцији музике. Упознавање са поступцима постпродукције и дефинисање појма продукционог мастера. Утицај акустике и аудиотехнике у процесу мастеринга. Предности и мане дигиталног мастеринга. Предности и мане аналогног мастаринга. Комбиновање дигиталног и аналогног процесинга зарад добијања најбоњег продукционог мастера. Креирање продукционог мастера у зависности од тога где ће се музика користити. (CD, Youtube, WEB, stock, филм, телевизија, радио, реклама..)
Садржај практичне наставе
Изводи се делом на компјутерима у лабораторији, а делом у Студију ФМУ Рад у софтверима за постпродукцију музике – WaveLab, Sound Forge. Коришћење алата за продукцију музике у циљу остваривања потреба мастеринга конкретног снимка (plug-ins). Промена динамичких и спектралних процесора у дигиталном и аналогном домену. Коришћење софтвера за анализу музичког садржаја. Креативна употреба плагинова и експортовање финалног снимка за тражени медиј. Комбивање дигиталних и аналогних окружења у циљу добијања најбољег резултата. Завршни испит – практични део Мастеринг једног музичког снимка по жељи студента. Заврчни испит – усмени део Образложење поступака при мастерингу практичног дела.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит – практични део
40
Усмени испит
30
Литература
Owsinski, Bobby, The Mastering Engineer's Handbook 4th Edition, Bobby Owsinski Media Group, West Burbank, CA 91505, 2017.
Katz, Bob, Mastering Audio, Third Edition: The Art and the Science, ISBN-10: 0240818962, 2013.
Rumsey, Francis, McCormick, Tim Sound and Recording: An Introduction, Third edition, Focal Press, 1997
Ђорђе Петровић, Снимање и продукција музике I ФМУ, Београд, 1991
Alten, R. Stelnley, Audio in Media, Tenth Edition, Syracuse University, Boston, USA, 2014.
Tomlinson, Holman, 5.1 surround sound, Focal Press, 2000
James Burgess, Richard, The Art of Music Production - THE THEORY AND PRACTICE, fourth edition, OXFORD UNIVERSITY PRESS, New York, USA, 2013.
https://steinberg.help/wavelab_pro/v10/en/