Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Миливоје Вељић, ванредни професор
др ум. Маја Михић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Миливоје Вељић, ванредни професор
др ум. Маја Михић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама уметничког изражавања у области клавирске пратње, комуникације са свим врстама солиста и моменталног сналажења у непознатом нотном материјалу.
Циљ
Студенти стичу способност брзог и вештог сналажења у непознатом нотном материјалу, као и способност за технички поуздану, стилски и интерпретативно адекватну клавирску пратњу свих врста солиста.
Садржај практичне наставе
Рад на основним принципима у корепетицији вокалних солиста: анализа деоница, звучни баланс, усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, дисање и дикција певача), заједничка интерпретација (садржај текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Рад на техникама брзог перципирања нотног текста, препознавања стила и карактера у клавирским делима које приближно одговарају нивоу 3. и 4. разреда школе за основно музичко образовање: уочавање вертикалне и праћење хоризонталне музичке линије, постављање приоритеРад на основним принципима у корепетицији вокалних солиста: анализа деоница, звучни баланс, усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, дисање и дикција певача), заједничка интерпретација (садржај текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Усклађеност у времену, комуникација са солистом (усаглашен атак, заједничко дисање, штрихови гудача, профилисаност звучних односа два клавира), заједничка интерпретација (садржај и карактер текста, динамика и фразирање), упознавање са техничко-интерпретативним особеностима најважнијих представника свих стилова. Студенти према личним афинитетима бирају пратњу клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар. Транскрипција оркестарске партитуре, препознавање инструменталних група и профилисање адекватног звука. Програм се прилагођава програму демонстратора (студенти клавирског, дувачког и гудачког одсека). Рад на техникама брзог перципирања нотног текста, препознавања стила и карактера у клавирским делима које приближно одговарају нивоу вишим разредима школе за основно музичко образовање и првог разреда средње музичке школе: уочавање вертикалне и праћење хоризонталне музичке линије, постављање приоритета у читању и интерпретацији текста, поштовање музичког тока по сваку цену, антиципирање материјала (гледање, мишљење и слушање унапред), примена стечених теоријских знања (хармонија, склопови акорада и прсторедне позиције), сажимање (симплификација комплексних партитура), меморисање и репродукција мањих целина само посматрањем и анализом текста. Због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку комуникацију, настава се одвија у групама до 5 студената, са посебним акцентом на индивидуални рад сразмерно појединачним афинитетима и способностима. Захтеви на колоквијуму: - соло песма старог мајстора или арија из ораторијума - лид немачких аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине -лид словенског аутора -соло песма домаћег аутора Захтеви на испиту: - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине - клавирска пратња једног клавирског, гудачког или дувачког концерта или концертног дела за клавир, гудачки или дувачки инструмент и оркестар.та у читању и интерпретацији текста, поштовање музичког тока по сваку цену, антиципирање материјала (гледање, мишљење и слушање унапред), примена стечених теоријских знања (хармонија, склопови акорада и прсторедне позиције), сажимање (симплификација комплексних партитура), меморисање и репродукција мањих целина само посматрањем и анализом текста. Због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну извођачку комуникацију, настава се одвија у групама до 5 студената, са посебним акцентом на индивидуални рад сразмерно појединачним афинитетима и способностима. Захтеви на колоквијуму: - соло песма старог мајстора или арија из ораторијума - два лида немачких аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине Захтеви на испиту: - два лида словенских аутора - соло песма домаћег аутора - читање с листа једне клавирске композиције одговарајуће тежине
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Aктивност у току предавања
20
Колоквијум
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит
40
Литература
Schumann, Robert: Solo pesme, Peters 1976
Schubert, Franz: Solo pesme, Peters 1978
Sight reading tests Grade 1-8, Schott 1976
Wolf, Hugo: Solo pesme, Breitkopf 1974
Reger, Max: Solo pesme, Baerenreiter 1977
Кршић, Јела: Клавирска Хрестоматија 3, Нота Књажевац 1979
Кршић, Јела: Клавирска Хрестоматија 4, Нота Књажевац 1980
Bach, Johann Sebastian: Мали прелудијуми, Музичка Наклада Загреб 1970
Mozart, Wolfgang Amadeus: Бечке сонатине, Просвета 1976
Чайковский, Петр ИлЬич: Времена года, Музигиз 1968
Чайковский, Петр ИлЬич: Романсы и песни, Музгиз 1965
Више аутора: Збирка српских соло песама, Нота Књажевац 2000
Више аутора: Збирка соло песама, Просвета 1972
Haendel, Georg Friedrich: Israel in Egypt, Judas Maccabaeus, Messiah, Peters 1994
Рахманинов, Сергей: Романсы и песни, Едиција Москва 1978
Корсаков, Николай Римский: Романсы и песни, Музгиз 1968
Рахманинов, Сергей Романсы и песни Едиција Москва 1978;
Mozart, Wolfgang Amadeus Koncert za violinu A-dur Peters 1975;
Brahms, Johannes Koncert za violinu D-dur Peters 1990;
Saint Saens, Camille Introduction et rondo capricioso Henle 1980;
Корсаков, Николай Римский Романсы и песни Музгиз 1968;
Bach, Johann Sebastian Dvoglasne invencije Muzička Naklada Zagreb 1973;
Cimarosa, Domenico Sonate Ricordi 1978;
Haydn, Joseph Sonate Peters 1972;
Mozart, Wolfgang Amadeus Sonate Wiener edition 1998;
Ranković, Ružica Zbirka klavirskih komada 1, 2, 3 Univerzitet Umetnosti, FMU 1987;
Schumann, Robert Album za mladež Prosveta 1973;
Чайковский, Петр ИлЬич Времена года Музгиз 1968;
Beethoven, Ludwig van Violin konzert Schott 1971
Tchaikovsky, Pyotr Ilyich Violin konzert Breitkopf 1974;
Dvorak, Antonin Koncert op. 53 Breitkopff 1973;
Sibelius, Jan Koncert op. 47 Lienau 1976;
Bruch, Max Koncert op. 26 Peters 1949;
Wieniawski, Henryk Koncerti op. 14 i 22 Peters 1963;
Mendelssohn-Bartholdy, Felix Koncert e-moll Schott 1915;
Mozart, Wolfgang Amadeus Koncerti KV216, 218, 219 Universal 1968;
Dvorak, Antonin Koncert h-moll Breitkopf 1950;
Lalo, Edouard Cellokonzert Peters 1956;
Čajkovski, Petar Iljič Rokoko varijacije Boosey and Hawkes 1934;
Mercadante, Saverio Flute Konzert e-moll Milano 1973;
Mozart, Wolfgang Amadeus Flute konzerten D-dur, G-dur Peters 1968;
Mozart, Wolfgang Amadeus Oboa konzert C-dur Henle 1934;
Vivaldi, Antonio Oboa konzert C-dur Schott 1940;
Bellini, Vincenzo Concerto per oboa Ricordi 1933;
Weber, Carl Maria von Introduction, Thema und Variationen Peters 1972;
Stamitz, Karl Klarinetkonzert Es-dur Schott 1980;
Tartini Sonata Didona Ricordi 1977;
Bach, Johann Sebastian Violin Sonate Schott 1957