Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Петровић, редовни професор
Услов
Нема
Исход
Студенти су оспособљени да несметано владају клавиром као наставним средством у свим сегментима наставе солфеђа
Циљ
Оспособљавање будућих музичких педагога за несметано корипћење клавира у настави солфеђа.
Садржај теоријске наставе
Каденце у сва три положаја; Однос мелодије и пратње; Транспозиција; Хармонизација дурске и молске лествице; Хармонизација мелодисјке линије. Модулација у доминантни и паралелни тоналитет; Варирање клавирске пратње; Импровизација (певање и свирање) мелодије изнад задате каденце.
Садржај практичне наставе
Извођење композиције са клавирском пратњом - самостално. Извођење полифоније - двоглас, канон - свирање и певање. Диктат са два клавира. Транспозиција. Ритмичко и стилско варирање - свирање и певање. Компоновање мелодија и импровизовање пратње. Компоновање вежбе за солфеђо са различитим типовима пратње. Колоквијум Свирање каденци; Хармонизација задатих мелодија – певање и свирање. Завршни испит 1. Самостално певање и свирање са листа композиције са клавирском пратњом; 2. Композиција са клавирском пратњеом - транспозиција са листа, свирање и певање.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
20
Колоквијум-и
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
60
Литература
Кршић Секулић, В., (2006): Клавир као наставно средство у педагогији солфеђа, Факултет музичке уметности, Београд
Кршић, Ј., (2005): Читање са листа и корепетиција, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд
Цвејић, Н., (1980): Савремени белканто, Универзитет уметности, Београд
Цвејић, Н., (1952): Избор вокализа за високи глас, Просвета, Београд
Дечје песме и композиције за виолину, Збирка од предкласике до модерне