Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ивана Вуксановић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Милена Станојевић, асистент
Услов
Положени предмети Анализа музичких облика 1 (OHAO1) и Анализа музичких облика 2 (OHAO2) Испуњене предиспитне обавезе из Анализе музичких облика 3 (OHAO3)
Исход
Од студената се очекује способност да самостално анализирају цикличне композиције из различитих стилских периода и жанрова, као и теоријско и аналитичко тумачење драматургије нестандардних циклуса и програмских композиција
Циљ
Разумевање типологије музичке форме из перспекиве анализе музичког тока
Садржај теоријске наставе
1. Појам циклуса и тумачење цикличности у музици 2. Свита 3. Свита 4. Сонатни циклус 5. Сонатни циклус 6. Повезивање ставова у сонатном циклусу 7. Циклични принцип 8. Монотематизам; соната у једном ставу 9. Тест 10. Симфонијска поема 11. Симфонијска поема 12. Посебности у испољавању сонатног циклуса 13.-14. Презентације студентских семинарских радова (визуелно представљање аналитичких резултата у Power point-у/ шеме, графикони, звучни примери) 15. Рекапитулација пређеног градива
Садржај практичне наставе
Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: анализа једног става из ицкличног дела, с освртом на циклус у целини. Испит: анализа става сложеније грађе и фактуре (нагласак на симфонијској музици), уз примену целокупног знања стеченог на овом предмету. Одговор на теоријско птиање.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
20
Семинар
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Аналитички део
20
Теоријски део
20
Литература
Peričić, Vlastimir, Dušan Skovran: Nauka o muzičkim oblicima, Univerzitet umetnosti, Beograd 1991.
Rosen, Charles: Sonata Forms, W. W. Norton & Company, New York, 1988.
Katunac, Dragoljub: Scarlattieva sonata Savremena administracija, Beograd 1990
Rummenhöller, Peter: Glazbena pretklasika, Hrvatsko muzikološko društvo, Zagreb, 2004.
Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd: Clio, 1998.
Taylor, Benedict: Cyclic Form, Time, and Memory in Mendelssohn's A-Minor Quartet, Op. 13, The Musical Quarterly, Vol. 93, No. 1, 2010, 45–89.