Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Илишевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Милена Станојевић, асистент
Услов
Положени предмети Анализа музичких облика 3 (OHAO3) и Анализа музичких облика 4 (OHAO4)
Исход
Оспособљавање студената за самостално анализирање композиција двадесетог века, превасходно његове прве половине, писаних атоналним, додекафонским или неокласичним језиком.
Циљ
Упознавање иновативних аспеката музике 20. века, и стратегије које се примељују у анализи и тумачењу музичке форме.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава 1. Уводно предавање 2. Питања организације музичког тока у условима еманципације дисонанце и непостојања функционалне тоналности. Мотивски односи као генератор мелодијских и хармонских кретања 3. Типови форме: традиционална 4. Типови форме: традиционална 5. Типови форме: традиционална 6. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 7. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 8. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 9. Принципи и методе анализе несеријалне атоналне музике 10. Тест 11. Дискусија о тесту 12. Додекафонија 13. Додекафонија 14. Додекафонија. Однос форме и технике 15. Рекапитулација градива
Садржај практичне наставе
Аналитички приступ примерима из музичке литеартуре Колоквијум: анализа става посттоналног репертоара традиционалне форме. Испит: анализа краће несеријалне атоналне композиције и одломка писаног додекафонском техником. Одговор на теоријско питање.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
20
Семинар
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Аналитички део
20
Теоријски део
20
Литература
Cook, Nicholas: A Guide to Musical Analysis London: J. M. Dent & Sons Ltd., 1987.
Kohoutek, Ctirad: Tehnika komponovanja u muzici XX veka, Beograd, Univerzitet umetnosti, 1984.
Popović, Berislav: Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd, Clio, 1998.
Vuksanović, Ivana: Trio op. 20 Antona Veberna (kompoziciona tehnika i forma), Muzička teorija i analiza 2, Beograd, FMU, 2005.
Сабо, Аница: Посебност Бартоковог односа према златном пресеку у процесу обликовања музичког тока, Изузетност и сапостојање (ур. Мишко Шуваковић), Београд, ФМУ, 1997.