Предмет
Наставници на часовима предавања
др Ана Стефановић, редовни професор
Услов
Испуњене предиспитне обавезе из Стратегије музичког стила 1
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу специфичним знањима везаним за питања музичког стила и да буду оспособљени за аналитички приступ најсложенијим стилским ситуацијама
Циљ
Проширивање и продубљивање методолошког оквира анализе музичког стила савладаног на дипломским академским студијама
Садржај теоријске наставе
Упознавање студената са различитим стилистичким "стратегијама" - поступцима; Анализа граничних и поливалентних стилских ситуација и свих врста стилских поступака на одабраним примерима Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа примера из непознатог корпуса са нагласком на гранчним и поливалентнм стилским ситуацијама, као и на интестилистичким релацијама
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави
10
Активност у практичној настави
40
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
EKO, Umberto, "O stilu", O književnosti, Beograd: Narodna knjiga, 2002, 151-165.
GENETTE, Gérard, Palimpsestes, Paris: Seuil, 1982.
GOODMAN, Nelson: "The Status of Style", in: Ways of Worldmaking, Indianapolis: Hackett, 1972, 23-40.
—, "On Being in Style", in: Of Mind and Other Matters, Cambridge-Mass.: Harvard University Press, 1984, str. 130-134.
HATTEN, Robert, Musical Meaning in Beethoven: markedness, correlation and interpretation, Bllomington, Indiana University Press, 1994.
—, Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes, Bloomington: Indiana University Press, 2004.
KOMPANJON, Antoan, "Stil", Demon teorije, Novi Sad: Svetovi, 2001, 212-250.
MEYER, Leonard B., "The Presence of the Past", Music, the Arts and Ideas, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1967, 185-208.
—, Style and Music, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1996 (second edition).
ŠEFER, Žan-Mari, "Mimezis: Podražavanje, varka, predstavljanje i spoznaja", Zašto fikcija, Novi Sad: Svetovi, 61-137.
SHEINBERG, Esti, Irony, Satire and Parody and the Grotesque in the Music of Shostakovich, Burlington: ASHGATE, 2000.