Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Предраг Радисављевић, асистент
Услов
Нема
Исход
Студент је упознат са савременим тенденцијама у продукцији класичних састава. Способан је помера стандарде у звуку и интерпретацији како класичних тако и дела савремених композитора.
Циљ
Оспособљавање за продукцију класичних састава и инструмената
Садржај теоријске наставе
Упознавање са специфичностима и проблемима продукције класичних састава. Анализа снимака и извођења, нове тенденције. Карактеристике звука оркестра, хора, солистичких инструмената. Могућност утицаја продуцента на интерпретацију и звучну слику. Простор за иновације у звуку.
Садржај практичне наставе
Снимање састава: поставка микрофона, верно преношење боје и динамике класичних састава. Обрада снимљеног материјала: монтажа снимљеног материјала и употреба аудио процесора (динамичких, временских, спектралних и комбинованих). Микс класичних састава: проналажење најбољег односа снимљених музичких инструмената и креирање студио мастера. Комбиновање и усклађивање снимака класичног састава и електронске музике. Креирање продукционог мастера у односу на медиј (CD, WEB, телевизија, радио, филм) Koлоквијум Снимање и продукција једне композиције за камерни ансамбл. Испит – практични део Снимање и продукција две композиције, од којих je једна за хор или (камерни) оркестар или солисту са оркестром. Усмени испит Образложење практичног дела испита
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
10
Колоквијум
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит – практични део
40
Усмени испит
30
Литература
Петровић, Ђорђе, Снимање и продукција музике, ФМУ, Београд, 1992
Петровић, Ђорђе, Кратко упутство за коришћење микс пулта ШТУДЕР 900, ФМУ, Београд, 1991
Bruce, Bartlett, Stereo microphone techniques, Focal Press, 1991
Нисбет Алек, Снимање и обрада звука, Универзитет уметности у Београду, 1990
David Gibson, The art of mixing, Mix Books, 1997
Alten, R. Stelnley, Audio in Media, Tenth Edition, Syracuse University, Boston, USA, 2014.
Šumarac Pavlović, Dragana i Mijić Miomir, Elektroakustika, Elektrotehnički fakultet u Beogradu, 2017.
James Burgess, Richard, The Art of Music Production - THE THEORY AND PRACTICE, fourth edition, OXFORD UNIVERSITY PRESS, New York, USA, 2013.