Предмет
Наставници на часовима предавања
др Марија Каран, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Марија Каран, доцент
Услов
нема посебних услова
Исход
1) разумевање обухвата и специфичности области односа с јавношћу у музичкој индустрији; 2) усвојена знања о изградњи идентитета, имиџа и репутације уметника и организације у музичкој индустрији; 3) развијене вештине креирања кампање односа с јавношћу уз уважавање постављених циљева, расположивих ресурса, трендова на тржишту и специфичности циљне групе; 4) савладане вештине писане и усмене комуникације са циљним јавностима; 5) усвојена знања о различитим активностима које се могу спровести у оквиру односа с јавношћу у музичкој индустрији; 6) познавање савремених трендова у пракси односа с јавношћу у музичкој индустрији заснованог на анализираним примерима
Циљ
Циљ предмета је подизање нивоа свеобухватног знања студената о начину функционисања музичке индустрије и маректиншких активности које су на располагању академским музичарима у процесима стварања, комуникације и испоруке вредности
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава На почетку курса, студентима ће бити представљене специфичности односа с јавношћу као делатности која се реализује кроз различите видове комуникације са циљним јавностима, без директног плаћања простора у медијима. Након тога биће анализиран процес стратешке комуникације односа с јавношћу у музичкој уметности, који би требало да доведе до изградње односа између уметника или организације из области музичке уметности и циљних јавности. У оквиру овог процеса детаљније ће бити разматран области које се односе на идентификовање и анализу циљних јавности, изградњу идентитета имиџа и репутације, избор традиционалних и дигиталних канала комуникације са циљним јавностима и етичност у односима с јавношћу. Поред тога биће идентификоване специфичности кампања односа с јавношћу за различите потребе, као што су нпр. промоција новог издања, концерта и других активности везаних за музику.
Садржај практичне наставе
Практична настава Упоредо са анализом концепата у оквиру теоријске наставе, студентима ће бити представљени одговарајући примери из музичке индустрије, укључујући њихову критичку анализу и закључивање. У оквиру радионица студенти ће имати прилику да развијају одговарајуће елементе идентитета и креирају кампање односа с јавношћу на одабраним примерима у области музичке индустрије.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
активност у току предавања
20
практична настава
50
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Филиповић В, Костић-Станковић М (2014). Односи с јавношћу. Београд: Факултет организационих наука.
Baskerville D, Baskerville T (2017). Music business handbook and career guide. SAGE Publications.