Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Растко Поповић, ванредни професор
Услов
Одслушана Методика наставе гудачких инструмената 1 (OEMG1)
Исход
Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући своје аналитичко и критичко мишљење. Студент познаје методичке основе наставе гудачких инструмената из области развоја гудачке педагогије до XX века и у стању је да препозна и разликује инструментално-педагошке теорије и методе различитих школа и аутора као и одражавање њихових карактеристика на извођачку праксу. Студент познаје најзначајније савремене школе и теоријске радове из области гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструмената приказући детаљно познавање њихове садржине. Усвојени су суштински елементи гудачке педагогије.
Циљ
Стицање методичких основа наставе гудачких инструмената - неопходних теоријских знања из области развоја гудачке педагогије, савремене гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструмената.
Садржај теоријске наставе
Методичке основе наставе гудачких инструмената: Преглед развоја гудачке педагогије, теоријских радова и методско-инструктивне литературе за гудачке инструменте од XVIII до XX века. Преглед најзначајнијих историјских школа за гудачке инструменте. Факсимилска и критичка издања. Елементи историјски информисане извођачке праксе. Развој извођачке технике на гудачким инструментима у корелацији са инструментално-стилским карактеристикама одређене епохе. Савремена гудачка педагогија и методика наставе гудачких инструмената: Преглед и упознавање са најзначајнијим школама, теоријским радовима и прогресивним достигнућима светске инструменталне педагогије - уже области гудачке педагогије и методике наставе гудачких инструментата од друге половине XX века до данас. Суштински елементи савремене гудачке педагогије и детаљно познавање педагошког процеса и технике свирања на гудачким инструментима у пуном обиму. Израда семинарских радова (индивидуалне консултације). Колоквијуми у форми писменог теста.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Присуство на предавањима
10
Семинарски рад 1
10
Колоквијум 1
10
Семинарски рад 2
10
Колоквијум 2
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Презентација семинарског рада
20
Усмени испит
20
Литература
Пешић, Урош. Леополд Моцарт - наш савременик. Београд: Универзитет уметности, 1999.
Geminiani, Francesco. The Art Of Playing the Violin. London: 1751.
Tartini, Giuseppe. Treatise on ornaments in music. Herausgegeben von Erwin R. Jacobi, english translation by Cuthbert Girdlestone. Celle [etc. ]: Hermann Moeck Verlag, 1961
Spohr, Luis. Violin School. London: R. Cocks & Co., c1850.
Joachim, J. & A. Moser. Violin School. Berlin: N. Simrock, 1905.
Auer, Leopold. Moja škola sviranja na violini. Preveo Dragoslav Ilić. Beograd: Studio Lirica, 2016.
Flesch, Carl. The Art of Violin Playing. New York: Carl Fischer, 2000.
Галамијан, Иван. Свирање на виолини и виолинска педагогија. Београд: Универзитет уметности, 1977.
Михаиловић, Дејан. Елементи виолинизма. Београд: Универзитет уметности, 1995.
Menuhin, Yehudi and William Primrose. Violin and Viola. London: Macdonald and Jane's, 1976.
Barret, Henry. The Viola. Complete Guide for Teachers and Students. Alabama: UAP, 1978.
Blum, David. Casals and the art of interpretation. London: Heinemann, 1977.
Bradetich, Jeff. Double Bass - The Ultimate Challenge. Music for all to hear, 2009.
Mantel, Gerhard. Cello Technique. Tr. B. H. Thiem. Bloomington & Indianapolis: IUP, 1995.
Fischer, Simon. Basics. London: Peters Edition Limited, 2007.