Предмет
Наставници на часовима предавања
др Марко Алексић, доцент
Услов
Положени модули 1,2,3,4 на предмету Историја музичке теорије
Исход
Очекује се да по завршетку похађања наставе студенти располажу знањима о главним етапама развоја музичке теорије, као и о најзаначјнијим теоријским и методолошким поставкама.
Циљ
Стицање основних знања о историјским етапама развоја музичке теорије и увид у дела и концепте најзначајнијих теоретичара.
Садржај теоријске наставе
1. Упознавање студената са основним правцима развоја музичке теорије у XIX веку и основним проблемским областима. Ослонци у теоријским поставкама XVIII века (Кирнбергер и Кох) 2. Теоријске поставке на прелазу из XVIII у XIX век (Момињи и Рејха) 3-6. Формирање традиционалне науке о музичким облицима: изворни принципи, кључне поставке и научно педагошка усмерења (Маркс) 7-9. Савременици и следбеници (Лаjхтентрит, Риман) 10. Актуелни статус традиционалне науке о музичким облицима (Асафјев, Поповић) 12-13. Истраживачки пројект на једну од тема из пређеног градива: тимски рад на прикупљању и анализи примарних и секундарних штампаних и дигиталних извора, формулацији теме, конципирању индивидуалних сегмената текстуалног садржаја пројекта и изради дигиталне аудио-визуелне презентације 14-15. Презентације истраживачких пројеката.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и активност
10
Рад на литератури
20
Презентација
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
The Cambridge history of Western music theory, ed., by Thomas Christensen, Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2002.
Grove Dictionary of Music and Musicians (poglavlja Theory i Analysis)
Stefanija, Leon, Metode analize glazbe, Zagreb, Hrvatsko muzikološko društvo, 2008.
Marx, Adolf Bernhard, Kompositionslehre; praktisch-theoretisch, Breitkopf & Härtel, Leipzig, 1888.
Marx, Adolf Bernhard, Allgemeine Musiklehre, Breitkopf & Härtel, Leipzig, 1846.