Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Бранка Поповић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Студент је стекао основне информације и знања о савременој композиционој пракси на пољу позоришне и филмске музике и способан је да са успехом сарађује на реализацији позоришног или филмског пројекта.
Циљ
Стицање основних знања о значајним уметничким достигнућима на пољу примењене музике. Развијање способности које су потребне за професионално бављење композиторским радом на пољу позоришне и филмске музике.
Садржај теоријске наставе
Предмет се бави примењеном (позоришном и филмском) музиком као специфичним обликом музичке композиције, која је саставни део позоришног или филмског уметничког дела – пројекта. Предмет обухвата упознавање са радом на анализи, избору и компоновању краће музике за део позоришног комада и краћи инсерт из филма. Такође, у оквиру предмета обрађују се у основним цртама најважније фазе организације овог стваралачког чина и одговара се на најважнија питања везана за њега (разговор са редитељем, упознавање са текстом или сценариом, одређивање звучног потенцијала и звучног амбијента позоришног комада или филма, одређивање врсте музике коју би требало писати, одређивање присуства музике на одређеном месту, одређивање места на којем музика почиње и када завршава, избор извођача за музику која је написана, итд).
Садржај практичне наставе
Израда музике за изабране делове позоришне представе и филма. Испитни захтев Компонована (или изабрана) и звучно реализована (CD) музика за изабране делове текста позоришног комада и изабране видео инсерте. Два питања из пређених области.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност и залагање на настави
10
Семинарски рад
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Испит – практични део
50
Усмени део испита
10
Литература
Kaye D, J. Lebrecht. Sound and Music for the Theatre, 2nd edition. Focal Press, Boston, 2000.
Brown, Royal. Overtones and Undertones: Reading Film Music. California, University of California Press, 1994.
Bazelon, Irwin. Knowing the Score: Notes on Film Music. Van Nostrand Reinhold, 1975.
Brophy, Philip. The World of Sound in Film. Sidney, AFTRS Publishing, 1999.
Bruce, Donald Graham. Bernard Herrmann: Film, Music and Narrative. Michigan, Ann Arbor, 1985.
Burt, G. The Art of Film Music. North Eastern University Press, Boston, 1996.
Cooke, M. A History of Film Music. Cambridge University Press, Cambridge, 2008.
Egorova, Tatiana. Soviet Film Music: a historical survey. Amsterdam, Harwood Academic Publishing, 1997.
Eisler, H, T. Adorno, Composing for the Films. Athlone Press, London, 1994.
Gorbman, Claudia. Unheard Melodies: Narrative Film Music. Indiana, 1987
Hagen, Earle. Scoring for Films. E. D. J. Music/Criterion Music Corp, New York, 1971.
Kalinak, Kathryn. Settling the score: music and the classical Hollywood Film. Wisconsin, University of Wisconsin Press, 1992.
Karlin, Fred & Rayburn Wright. On the Track: A Guide to Contemporary Film Scoring. Schirmer Books, New York, 1994.
Lack, Russell. 24 Frames Under: A buried history of film music. London, Quartet Books Ltd., 1997.
London, Kurt. Film music: A summary of the characteristic features of its history, aesthetics, technique; and possible developments. London, Arno Press, 1970.
Manvell, Roger & John Huntley. The Technique of Film Music. Hastings House, London, 1975.
Marks, Martin Miller. Music and the silent film: contexts and case studies. New York, Oxford University Press, 1997.
McCarty, Clifford (ed). Film Music 1 & Film Music 2: History, Theory, Practice. Garland Press, reprinted by Film Music Society, 1980.
Palmer, Christopher. The Composer in Hollywood. Marion Boyars, 1990.
Powrie, Phil and Robynn Stilwell. Changing Tunes: the Use of Pre-existing Music in Film. Aldershot, Ashgate Publishing, 2006.
Prendergast, R. M. Film Music: A Neglected Art. New York, W. W. Norton, 1992.
Reay, Pauline. Music in Film: Soundtracks and Synergy. Auckland, Wallflower Press, 2004.
Rona, Jeff. The Reel World: Scoring for Pictures. San Francisco, Backbeat Books, 2001.