Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Услов
Нема
Исход
Савладавање музичких и техничких захтева у односу на уметничку личност појединца, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, стицање уметничког самопоуздања кроз свеобухватно истраживање и проучавање знања о репертоару. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара камерне музике, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Циљ наставе камерне музике јесте овладавање техником и вештинама заједничког свирања и уметничког изражавања. Студенти стичу искуство свирања, односно певања у најразличитијим инструменталним или вокално-инструменталним ансамблима. Ансамбли упознају репертоар значајних дела камерне литературе, свих стилских епоха. Студенти стичу способност за учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама, школама општеобразовног типа, медијима и институцијама културе.
Садржај практичне наставе
Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је једносеместралан; испитни програм (у минималном трајању од 15 минута) обухвата извођење једне цикличне композиције.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
30
Практична настава
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
Mozart, Wolfgang Amadeus: Sonete za klavir četvororučno, Neue Mozart Ausgabe, 2009.
Beethovin, Ludwig van: Gudački kvarteti, Peters, 1977.
Brahms, Johannes: Klavirska trija, Henle, 1991.
Bach, Johann Sebastian: Trio sonate, Baerenreiter, 1986.
Scarlatti, Alessandro: Šest pesama za sopran, trubu i baso kontinuo, Ricordi, 1982.
Poulenc, Francis: Trio za obou, fagot i klavir, Durand, 1992.
W. A. Mozart: Sonata za dva klavira D-dur K. 448, Kalmus 1985
D. Milhaud: Svita za violinu, klarinet i klavir, Salabert edition
S. Rahmanjinov: Elegični trio br. 1, Sikorski, 1978
A. Dvoržak: Gudački kvartet op. 96, International Music Company
B. Martinu: Madrigal sonata za violinu, flautu i klavir, Associated Music Publishers, Inc. 1987
R. Schumann: Slike sa istoka op. 66 za klavir četvororučno, Novello, 1966
M. Ipolitov Ivanov: Četiri Tagoreove pesme op. 68, G. Schirmer, 1963
F. Mendelssohn: Klavirski trio d-moll op. 49, Eulenburg 1978
S. Prokofjev: Sonata za violončelo i klavir op. 119, Edition Peters, 2001
C. Reinecke: Trio za obou, hornu i klavir op. 188, Amadeus
M. Ravel: Svita "Moja majka guska" za klavir četvororučno, Kalmus 2005
Lj. Marić: Torzo za klavirski trio, UKS, 1996
R. Schumann: Fantastični komadi za klavirski trio op. 88, Peters Edition, 2001
D. Dragonetti: Duo za violončelo i kontrabas
F. Schubert: Auf dem Strom za sopran, hornu i klavir, Baerenreiter, 1995
F. Carulli: Serenada op. 96. br. 3 za dve gitare, Zimmermann Frankfurt