Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Владан Ђурковић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Владан Ђурковић, доцент
Услов
Нема услова за упис Глуме 1. Услов за упис Глуме2 је положенa Глумa 1
Исход
Настава и практични рад навикавају студента да игра и дејствује на сцени ослобођено и истинито, остварује радњу кроз драмске ситуације, успоставља однос са партнером и прилагођава се датим околностима сцене и изводи сопствену креацију користећи освешћено тело као део свеукупне глумачке експресије. Студент ствара лик, тражећи разноврстан и снажан глумачки израз. Студент је оспособљен да креира, контролише и изведе јасно уобличену "статуру тела", адекватну гестикулацију и посебан физички ритам лика. Студент открива "телесну експресију лика" и како да трансформише анатомске и моторичке могућности тела у креацији телесне експресије лика. Приказивање сцена из драме и комедије омогућава студенту да допуни стечено знање, играјући различите ликове.
Циљ
Предавања и разговори треба да упуте студента у знања о основним елементима глуме - ИГРЕ, РАДЊЕ и СУКОБА и да им омогуће развој вештине телесног изражавања и различиту употребу покрета у опери. Студент полази од упознавања својих телесних способности, проширује њихове могућности и правилно их примењује у значењском и занатском смислу. Такође предавања и разговори треба да упуте студента у знања о лику као елементу глуме и да му предложе методе стварања ЛИКА (имитација, идентификација, потуђење и сл.). Посебна предавања и вежбе треба да упуте студента у начине обраде текста и да му предложе одређену технику рада на улози.
Садржај практичне наставе
Садржај предмета Због малог броја студената, а због економичности извођења наставе и природе предмета који потенцира међусобну комуникацију, наставу предмета похађају сви студенти прве и друге године модула Соло певање истовремено. Током две године колико траје наставе предмета Глума, биће обрађене све предвиђене методске јединице тако што се садржаји а.) и б.) смењују сваке године. а.) I. ИГРА – импровизације, представљање-именовање – пажња, заједничка игра – ослобођење мишића. II. РАДЊА (вежбе) радња (физичка, говорна), поступак ситуација (дате околности) упознавање са телесним могућностима претварање случајног телесног ангажмана у јасну и намерну глумачку акцију. III. СУКОБ (сцене) сукоб, радња, противрадња односи, препрека прилагођење; темпо и ритам. ТЕКСТ И ГЛУМА (сцене из драме и комедије) – Фабула, радња и сукоб. Догађај. Одломци. – Покрет, говор, певање. Текст и подтекст. – Условности сцене, простор и време. б.) 1. ЛИК (методи стварања - рад на улози) Метод имитације (скице лика) Метод идентификације (студије лика) 2. СТУДИЈА УЛОГЕ (текст драме и комедије) Први утисак. Догађај, подела на одломке. Поступци и особине лика. Језгро улоге Односи и препреке. Биографија лика Модел лика (замисао и план стварања лика) 3. ЛИК (методи стварања - приказивање лика); драма (сцене); комедија (сцене) 4. СТВАРАЊЕ ЛИКА (методи - сценске пробе драме (сцене) и комедије (монолози, сцене); мизансцен
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
20
Колоквијум-и
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
К. С. Станиславски – "Систем", Београд, Партизанска књига, 1982.
М. Чехов – "О техници глумца", Београд, ННК Интернационал, 2005.
Ен Денис, Артикулисано тело, Институт за позориште, филм, радио и ТВ, ФДУ, Београд, 1997.
Еуђенио Барба, Николо Саварезе, Речник позоришне антропологије, Институт за позориште, филм, радио и ТВ, ФДУ, Београд, 1996.
Јежи Гротовски – "Ка сиромашном позоришту", Београд, ИЦС, 1976.
Марина Марковић, Ридер, 2012.
Зборници радова, Београд, ФДУ
По избору задатака (драме, прозног текста и др), које врши студент, уз сагласност наставника, бира се и одговарајућа литература, видео и аудио материјал и др.